domingo, 7 de diciembre de 2008

Dentista

VICENÇ DEL HOYO
― Fiu fe futa! ―vaig dir. Volia fer un bram que se sentís a tot l’edifici, però en canvi en va sortir efeminat xiuxiueig. Tenia un volcà dins de la boca, i la lava sortia per un tubet fins a una petita aigüera sangonosa.
― Ho veu? ―em va respondre el dentista. Sostenia a les mans unes ridícules tenalles que agafaven una blanca i immaculada dent. Em mirava des de darrera d’unes gruixudes ulleres de miop. Com podia ser que hagués anat a parar a les mans d’aquest carnisser, es preguntava la part del meu cervell que no utilitzava en maleir-lo.― Faci el favor de no moure’s. Amb tant moviment ha fet que m’equivoqués de queixal. Ara li hauré d’arrencar un altre. Però no s’amoïni, no li cobraré més car.
―Grafias, fiu fe futa!

El dolor no em deixava pensar. Notava un forat volcànic a la boca, on durant una època, al bell mig havia viscut un frondós arbre, i ara feia un minut l’havien arrancat amb arrels i tot. Començava a descobrir que aquell arbre no estava sol i que un segon estava a punt de caure.
―Obri més la boca, i deixi de bavejar! ―em va ordenar el cec amo de l’escorxador―. No se n'adona que així no veig res? Vol que li arrenqui la peça amb el mètode Braille, o què?
Sentia com un nou tronc era a punt de ser abatut sota les macabres mans del llenyataire-dentista. Les frondoses arrels d’un queixal sense seny no podrien resistir gaire més el ferotge setge d’un pervers miop.
―Ho veu? ―va esclatar triomfal―. Aquest tampoc és el corcat. Prou bé es veu. Massa perfecte, i amb unes senyores arrels. M’ha fet suar el malparit. M’ha volgut enredar, s’ha fet passar per un de dolent, però no m’enganyarà pas.
Ha llençat el voluminós tros de la meva boca dins d’una metàl•lica palangana, al costat de l’anterior. Arromangant-se les mànigues de la camisa s’ha abraonat sobre la meva boca.
―No te m’escaparàs ―ha cridat ―. A mi no em cal fer punyeteres radiografies per trobar-te, maleït queixal. Ja et trobaré.
No ho podia creure. Què feia jo assegut amb la boca oberta, caient-me la bava, incapaç d’aixecar-me davant d’un sàdic armat amb unes terrorífiques alicates?
― Fiu fe futa! ―vaig dir l’única cosa que em sortia de la boca.
― Calli, calli, no veu que és pitjor si intenta parlar?
Una a una va anar abatent totes les peces de la meva boca, i arrenglerades apareixien amb una pal•lidesa mortal l’una al costat de l’altra dins de d’asèptica palangana. Queien dringant contra el metall.
― Aquesta tampoc és..., clinc..., ni aquesta..., clinc... ― i així fins a trenta-dues. Van caure els molars, els premolars, els ullals i finalment els incisius, i quan va tenir tots els cadàvers dentals arrenglerats encara va dir: ―Doncs no entenc on t’has ficat, no és cap d’aquests.
Aleshores em va mirar per primer cop fixament als ulls i va preguntar:
― No serà vostè el que havia de venir per a una neteja dental?
Jo feia dues hores que només podia repetir tres paraules: fill de puta, però en canvi sonaven així:
― Fiu fe futa!

6 comentarios:

  1. De la mateixa manera que hi ha llibres per a llegir amb una sola mà, hi ha relats que entelen las ulleres, si ets de les que ploren de riure, és clar.
    És un mèrit mantenir un to d'humor del començament al final. I en època de crisi, molt d'agrair.

    ResponderEliminar
  2. Buenísimo!!! Me he partido de risa," Fiu fe futa..." jajajaja
    Lo estoy viendo,paralizado por el dolor y la sorpresa, pero con la boca abierta y oyendo los "clinc",en la palangana.
    Si Valle Inclán levantara la cabeza, sólo podría decir "-Fiu fe futa".
    (Por cierto, acabo de anular mi "limpieza bucal" que tenía para el día 11, ya que el 12 tenemos cena....)

    ResponderEliminar
  3. Lo millor que se li pot dir a un carnicer.

    ResponderEliminar
  4. ¡Será un relato de humor pero a mi me ha dado miedo!

    ResponderEliminar
  5. _m'encanta, !!!

    Felifitats pel teu engin!!!

    Falutafions!!

    ResponderEliminar
  6. Gràcies¡ he rigut molt... i em feiea molta falta. Molt bé mantingut el to d'humor... encara que mis visites odontològiques es veuren afectades.
    El Trasgu

    ResponderEliminar

Escribe aquí tu opinión: tus comentarios y tus críticas nos ayudan a mejorar